woensdag 4 augustus 2010

Een nieuw PR van 34 Pond!!!!

Datum: 3-4 augustus 2010
Tijd: 17:30 - 13:30
Weer: 3 augustus begon erg bewolkt met een klein buitje, daarna was het wel fris maar klaarde het op. 'S Nachts een redelijk windje gevolgd in de morgen met zware buien en heel erg veel wind (kracht 7)
Waar: Grote kreek (bij de brug)

Ondanks dat de vooruitzichten niet super waren hadden we toch besloten om woensdag op donderdag een nachtje door te vissen. Net voordat we doorgingen kwam er een heel donkere lucht over. Toen we er net waren viel er dus ook een klein buitje. Op het gemak alles opgetuigd en het 'kamp' opgezet :-)

De avond verliep voor de rest veel te rustig eigenlijk. Het koelde best wel wat af dus om een uur of elf zijn we de tent ingekropen en na nog wat DS spelletjes besloten we maar om te gaan slapen. Om 2 uur moest ik plassen en toen kregen we beet op de rechtse hengel, na een korte dril schoot hij los. Op deze kant en klare onderlijn hadden we zondag ook al twee missers gehad en die hebben we dus maar gelijk gewisseld voor een nieuw exemplaar van eigen makelij. De rest van de nacht verliep zonder enig teken van leven. Nadat we ontwaakt waren kregen we af en toe een bui die mekaar steeds vaker opvolgde. Dus de koffie maken en het gebakken eitje moest dus maar in de tent. Het gebakken eitje smaakte heerlijk :-) Om 10:00 kregen we een slappe aanbeet op de linkse hengel, voordat we bij de hengels waren stopte de pieper al weer, maar na enkele seconden liep hij weer verder. Na het aanslaan zagen we op de stek een flinke vis springen. De dril verliep erg vreemd, het leek wel ofdat hij aan de bodem zat geplakt. Maar hij kwam niet heel snel dicht bij. Nadat hij bijna aan de kant was liep hij als een raket weg en was het wel duidelijk dat het een erg grote vis was. Nathan en ik hebben allebei een stuk van de dril gedaan, na een minuut of 15 lag hij in het schepnet. En wisten we al zeker dat deze schub een nieuw PR was. Hij was 34 pond. Inmiddels kwamen Sab en Pacey er ook aan met verse versnaperingen en lekkere koeken, thkx meiden. Na wat foto's hebben we de karper terug gezet die duidelijk erg vermoeid was en aardig wat tijd nodig had om te herstellen. Tussen de regenbuien door hadden we ook nog een redelijke brasem gevangen. Rond de middag was het een tijdje droog maar de wind trok heel erg aan tot windkracht 7, wat ons deed besluiten de boel in te pakken en tevreden huiswaarts te keren met een nieuw PR in ons broekzak :-)