dinsdag 17 augustus 2010

Stormachtig nachtje

Datum: 16-17 augustus 2010
Tijd: 19:00 - 10:00
Weer: Maandagavond en nacht was het stormachtig weer met veel regen, dinsdag morgen nog wel veel wind maar droog
Waar: Kleine kreek (invalide steiger)


Pacey was bij oma gaan slapen en Nathan wou dus lekker thuis blijven, dit gaf mij de kans eens een nachtje alleen te pakken. De weersvoorspelling was erg slecht en dit bleek te kloppen, tussen de buien door kon ik alles optuigen en klaarzetten. Hierna ging het weer regenen en waaien tot ´s morgens vroeg de volgende dag. Om 22h kreeg ik een rare run op de tijgernoten met popup mais, hij leek een beetje op de beet zoals die van 17 kg. Eerst dacht ik zelfs nog aan een zeelt of grote brasem, maar toen ik hem voor het eerst in de buurt had van de steiger schoot hij er als een raket van door met een flinke kolk, moest dus wel een dikke karper zijn. Na het zelfde ritueel enkele malen te hebben herhaald gaf hij toch op. Het was een schub van 15,750 KG. Helaas was z´n bek al flink toegetakeld door een andere visser. Rond de klok van drieën schoot ik wakker van de beet verklikkers die als een razende tekeer ging, het regende flink buiten dus moest eerst de regenjas worden aangetrokken. Je bed uitspringen, regenjas aan, bril pakken, hoofdlamp en schoenen aandoen lijken dan eindeloos lang te duren. Deze karper had duidelijk geen zin en bleef maar vechten, na een flinke vechtpartij lag hij toch in het net. Helaas weer geen spiegel maar een schub van 8,5 KG. Hierna begon het helemaal flink te stormen, na nog een uurtje of zo wakker te hebben gelegen ging de storm een beetje liggen en viel ik vervolgens ook in slaap. Om een uur of 9 werd ik abrupt waker geschud door de beetverklikkers, ik hoorde geen regen meer en stormde maar dus zo de tent uit. Tot mijn verbazing stond ik zelfs in het zonnetje. Na een mooie dril zag ik een fraaie spiegel uit het water komen, dit maakte me toch wat zenuwachtig want deze wou ik zeker niet verspelen. Na wat zenuwachtig scheppen lag hij toch mooi in het net. De weger gaf 10 kg aan maar volgens mij moest dit iets minder zijn want  de onthaakmat was volledig doordrenkt van de vele regen. Maar dit mag de pret niet drukken, de eerste spiegel kan dus ook in de boeken worden gezet! Na wat consultatie van het thuis front zouden er rond de klok van twaalven weer buien opkomen, dus maar besloten de boel in te pakken nu het zonder regenpak kan. Was weer een geslaagde trip.






Teller: 25


Iemand vertelde me dat er een boom was omgewaaid op de ijsbaanvijver, voordat ik naar huis ging nog snel effe een paar foto´s gemaakt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten