vrijdag 13 augustus 2010

Dagje vissen met opa Frans

Datum: 12 augustus 2010
Tijd: 7:15 - 21:30
Weer: 18 graden, bewolkt met wat kleine buien tussen door op de middag nog kort het zonnetje gezien 
Waar: IJsbaanvijver


We hadden afgesproken om met opa te gaan vissen. We gingen door om 
7 uur.  Ik ging op vorentjes vissen bij de rietkraag pappa en opa op de karper. Net na het inleggen van de hengels hadden ze al last van lijnzwemmers en dat betekende dus dat er vis zat. Ik had na een uurtje al 8 voorntjes weten vangen, hierna wou ik bij opa gaan zitten en had pappa voor mij ook een karper hengel klaar gemaakt. Na een tijdje kwamen er donkere wolken aan en hebben we de paraplu's maar opgezet, was maar goed ook want hier kwamen wel wat druppels uit :-( Rond de middag kregen we een flinke run op een van de karperhengels. Pappa had de hengel snel te pakken maar hij schoot toch onder de bomen, hierna brak de lijn precies op de knoop. Voor het eten kregen we weer beet en wist ik een mooie dikke brasem te vangen. Toen hebben we eten gemaakt. Pappa had broodjes met worsten gehaald en ik mocht en ik mogt het eten klaar maken. Dit smaakte heel goed. Na het eten hebben we nog drie grote brasems gevangen, eentje hadden we gemeten en die was wel 56cm. Net voordat we gingen opruimen had opa nog een run op zijn hengels helaas zat die ook gelijk onder de bomen en schoot de lijn los. Helaas geen karper vandaag maar wel 8 voorntjes en 4 grote brasems en een leuke visdag gehad met opa!


GroetjesNathan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten