zondag 30 mei 2010

Nathan's eerste volledige zelf gevangen karper

Datum: 30 mei 2010
Tijd: 11:30 - 20:00
Weer: Eerst veel regen, gevolgd door zon maar wel een harde wind, 15°C, (schatting moet echte data nog effe opzoeken)
Waar: IJsbaanvijver

Ondanks de slechte weersvoorspelling hadden Nathan en ik toch besloten vandaag te gaan vissen aangezien we onder de paraplu toch ook droog zitten :-) De voormiddag was erg guur en plenste voordurend. Net voor de avond trok het toch open en kwam het zonnetje er door. We zagen wel enkele karpers aan de oppervlakte zwemen en azen maar hadden helaas geen voer bij voor drijvend te vissen. Ondanks dat we nog geen beet hadden gehad wou Nathan toch blijven tot de avond, Sabje had er mee ingestemt en ik kon het avond eten komen afhalen om 17h. Zo gezegt zo gedaan. Toen ik na een 15 minuutjes het schelpenpad weer op liep, zag ik Nathan met een hengel in zijn handen waarvan de top meer dan 90 graden gebogen stond. Droog zei hij 'Hey pap ben met een karper bezig'. Hij had de karper al tot vlak onder de kant gedrilled en die was nu bezig met de rietkraag proberen te bezoeken, dit tevergeefs want Nathan stond de karper te drillen alsof hij het al jaren deed. Mij was alleen nog de nobele taak weggelegd de andere hengels effe aan de kant te leggen en de karper te scheppen. Bij weging bleek hij 18 pond zwaar te zijn. Zoals je zal begrijpen was ik supertrots!
 
Vorige keer had Nathan de kiewen gezien en dat vond hij toch wel griezelig, bij durfde hem daarom ook niet op te tillen en mocht ik die taak waarnemen.
 
Way to go Nathan!
 
Teller staat nu op: 9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten