zondag 5 september 2010

Nieuw PR van 27 pond voor Nathan


Datum: 4-5 september 2010
Tijd: 18:00 - 10:00
Weer: Mooie zomeravond, 's nachts erg vochtig, helder en dus koud, de volgende dag weer een prachtige dag. 
Waar: Kleine kreek (invalide steiger)


Het was Nathan's beurt om te gaan nachtvissen, en hij had er veel zin in. Toen ik deze week enkele malen langs de kreek fietste zag ik tussen de invalide steiger en de eerste betonnen steiger verschillende keren karpers springen. Afgelopen weekend toen ik aan de overkant zat was dat me ook al opgevallen. De stek keuze was dus al gemaakt. Aangezien er wedstrijd was geweest was de stek ook niet bezet, al weet ik niet goed wat voor invloed de wedstrijden hebben. Nadat we de boel hadden opgezet zaten we lekker te genieten van de mooie nazomer avond toen rond acht uur de meeste linkse beetverklikker te keer ging. We hadden de film camera mee genomen en moest Nathan dus naar de hengel zodat ik kon filmen. In zijn enthousiasme en door de spanning was hij de vrijloop stand vergeten en sloeg aan. Wat dus resulteerde in een grote knossel van nylon rond de molen.  Inmiddels was er al redelijk wat lijn van de molen getrokken door de karper, maar met wat achteruit lopen kon ik net voorkomen dat hij in de pas omgewaaide boom zwom. M´n vader was ook aan het buurten en kon de hengel vast houden en de lijn strak houden zodat ik de lijn uit de knoop kon halen. Gelukkig lukte dit vrij snel en zonder knopen.Dus konden we de hengel  weer snel overgeven aan Nathan. Na een tijdje kwam hij voor het eerst boven en werd Nathan helemaal dol, want het bleek een spiegel te zijn. Een tweede blik verraadde toch ook wel dat het een flinke jongen was, al had het hangen in de hengel van Nathan ook al wel iets verraden. Nathan wist zich toch mooi in bedwang te houden en na 7 minuten werd de spiegel geschept. Het was een spiegel van 27 pond. Nathan´s eerste spiegel en gelijk een verbetering van z´n PR!




De rest van de avond verliep rustig en we gingen vroeg slapen. Rond de klok van drieën werden we wakker gemaakt door oom agent die de papieren eens kwam controleren. Na de standaard checks en wat uitleg aan de andere agente (die in opleiding was)  mochten we weer verder tukken. Helaas was dit ook de enigste actie van die nacht. 

Het ontbijt was deze keer een geklutst eitje op een boterham die we lekker op het gemak konden klaar maken op de steiger. Dit smaakte heerlijk. Nathan wou nog een potje schaken en daarna zouden we gaan opruimen. Toen het potje bijna ten einde was (naar mijn idee was het al zover, en moest hij me net nog effen mat zetten :-(, ging de linker beetverklikker weer af. Tijdens het oppakken van de hengel schoot hij al los. Tijdens het checken van de rig zag ik dat ik dit de vorige keer dus niet goed had gedaan, want de haak was lichtjes gebogen maar wel zodanig dat het indraaien om te haken niet goed meer werkte. Was dus m´n eigen stomme fout.  

Met de nieuwe mooie PR van Nathan vertrokken we vervolgens weer huiswaarts. 


Teller: 27


(betere foto´s en een filmpje volgen nog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten