woensdag 28 juli 2010

m´n verjaardagskado alvast uitproberen :-)

Datum: 27 juli 2010
Tijd: 13:00 - 21:30
Weer: 20 graden, zwaar bewolkt rond een uur of 7 een heel erg zware bui
Waar: IJsbaanvijver
 
De eerste vistrip van de vakantie was gepland voor de 27ste, aangezien  we in het weekend wat dagjes waren weg geweest. Pacey en Chantal wilden ook mee, ik had niet verwacht dat die de hele dag zouden blijven dus die kwamen achteraan op de fiets. Van Sabrina had ik m´n verjaardagskado al gehad. Dit was een trolley, 2 mooie dobbers en nieuw knijplood. Heel veel bedankt Sabje! Zo´n kruiwagen leek me niks toen Sab deze zag leek het haar wel handig. Toen ik hem voor het eerst zag wat ik wat skeptisch en dacht ik dat voornamelijk m´n stoelen en strechers er mee ging vervoeren (wat opzich al handig is want die krengen dragen super onhandig en wegen als lood). Maar toen ik de spulletjes ging opladen paste er toch een hele berg op. Waar ik vroeger 2 keer afgeladen liep, liep ik gisteren maar 1 keertje en dan ook nog super relaxed. Dit karretje gaat me heel wat rugpijn voorkomen! Extra voordeel is dat de trolley ingeklapt bijna geen plek in neemt.
 
Na dat m´n hengels net inlagen kwamen de meiden er al aan, die gingen wat knutselen en vooral giegelen om van alles en nog wat :-) Na een klein uurtje kregen we al de eerste beet, helaas zat deze vrijwel direct tegen de kant aan en was het dus in de hengels hangen, dit resulteerde in een rechte haak en schoot hij dus los. Dat was dus vet balen. Een uurtje of twee later zagen de meiden het voor gezien en vertrokken weer huiswaarts. We hadden nog steeds geen beet gezien sinds de eerste, maar aangezien ik de meeste vissen ving rond het avond eten was daar nu ook weer de hoop op gevestigd. En inderdaad om 17h hadden we weer beet, het bleek een mooie schub te zijn van 7kg. Tijdens het binnen draaien had hij een keer door de andere lijn gezwommen die dus inmiddels slap hing, tijdens een volgend slap moment in de dril vond ik de tijd de lijn weer effe strak te trekken. Dit was maar goed ook, want toen de andere karper net op de onthaakmat lag nog in het schepnet, vertrok de volgende hengel. Inmiddels was Guus langs gekomen om effe te buurten en die kon de andere karper uit het schepnet halen terwijl ik de andere aan het drillen was. Deze vocht als een beer en zwom meerdere malen weer helemaal terug naar de overkant. M'n verwachtingen waren hoog gespannen aangezien hij er maar vandoor bleef gaan. Toen hij eindelijk na een minuut of 10 bij het schepnet kwam bleek het toch een kleiner exemplaar te zijn, maar wel bere sterk. Bij het zien van het schepnet ging hij er nog een paar keer vandoor, uiteindelijk belande hij ook in het schepnet. Het was een schub van 6,5 KG. Een mooie dubbeslag dus!
 
 
 
Na het eten begon het er toch wel erg dreigend uit te zien. Toen ik de eerste druppels zag hoorde ik heel veel maar vooral erg vreemd kabaal in de verte. Ik vertrouwde het voor geen meter en pakte dus direct m'n paraplu, dit was maar goed ook want toen ik hem net had viel het met bakken uit de hemel en ik had op 5 sec. volgens mij tot op m'n onderbroek nat geweest. Rond 20h volgde nog een beet wat een schub was van 7 kg. Was dus weer een mooie visdag!

Teller: 18

Geen opmerkingen:

Een reactie posten