vrijdag 18 juni 2010

Penvissen op het zijkanaal - Part 2

Datum: 18 juni 2010
Tijd: 14:00 - 16:00
Weer: 13 graden, Zwaar bewolkt en een harde noord-noordwesten wind kracht 6
Waar: Zijkanaal bij het zwembad

Kids hadden geen zin om te gaan vissen vanmiddag aangezien er vanavond ook al de scholenwedstrijd is. Ik wou toch nog effe met de pen proberen op het zijkanaal. Bij de bruggetjes zag ik geen activiteit bij de splitsing wel. En na een klein half uurtje ging het pennetje er langzaam vandaar. Na het aanslaan brak de hel los en ging hij er als een speer vandoor. Ik had al verschillende grote karpers zien zwemmen in de buurt van mijn dobber dus ik hoopte op een grote jongen. Na een tijdtje drillen werd het toch wel duidelijk dat het een grote moest zijn, inmiddels had hij ook al een berg bagage op gepikt in de vorm van waterplanten. Moest zelfs mijn lijn af en toe vrijmaken van wier, wat meestal resulteerde in het feit dat de spanning van de lijn ging en de karper er dus weer als een rakket vandoor ging. Het scheppen werd een heel karwei, maar het resultaat was een mooie schub van 9,75 kg. Foto hieronder is zoals hij uit het water kwam :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten